A játékról

Sitemap

Főoldal
Történet
Szabályok
Linkek
Vélemény

A hex egy kétszemélyes, egyszerű, de mégis bonyolult táblás játék. Az "egyszerű, de mégis bonyolult" kifejezésen azt kell érteni, hogy a szabályai pofonegyszerűek, viszont magát a játékot elsajátítani közel nem olyan könnyű. Bizonyítják ezt a különféle internetes játékoldalak (lásd jobboldalt), a hatalmas játékadatbázis, amelyen "elég sok középszintű játék" található meg, illetve a hex készletek (szintén jobboldalt :-)). A tábla hatszögekből áll, melyeket általában egy 11x11es rombuszba helyezünk, de ez a méret tetszőleges lehet. Két különböző színű korongkészlettel játszák, felváltva rakosgatva azokat a megmaradt üres helyekre, nade a szabályokról itt. A játék egyik érdekessége, hogy nem állhat elő olyan helyzet, amire azt mondhatnánk, hogy "döntetlen" (azaz mindig van győztes). Erre két elegáns formális bizonyítást is idelinkelek, az elsőt Jack van Rijswijck, a másodikat David Gale. Az elsőben az "Y" nevű játék tulajdonságai adnak alapot a bizonyításhoz, amelynek a Hex egy speciális esete (nekem egyébként ez jobban tetszik :-)).

Játékoldalak

kurnik
Little Golem
Gamerz.net Play By Mail Server

Készletek

fából, dizájnos "üvegpöttyökkel"
csavaranyákból, fényes golyókkal
fehér törlőtáblából mágnesekkel és filctollal :-)